Wednesday, July 11, 2012

Hai kawan-kawan.....

Selamat datang ke blog Joni & Jeni...dah lama rasanya tak menulis blog ni...setiap kali tulis blog mesti tak serius pun...saja2 je..Kali ni cuba nak serius balik tulis blog...tu pun kalau saya serius la..hahaha....
Ok, skang nak cter pasal Joni n Jeni...tak kira la betapa serius ke tak serius ke saya..belakang kira..janji Joni n Jeni sentiasa di hati... :D........
Joni : hamster boy yang  sgt comel n nakal...jd anak angkat pada ~~ tak ingat dah bila....tapi kehadiran Joni dalam family kitorang sebagai pengganti Harry yang sebelum ni telah pergi tok selamanya...kesian kat Harry...mummy miss u Harry wpun da xde :'( Ok xnak sedih kat Harry da...nti Harry pun cdey kan...
Alkisahnya...Mula2 Joni smpi kat rumah baru dia, mcm 'jakun' sekejap..hehe...yela, tiba2 dari sangkar selekeh kat kedai masuk rumah besar yang cantik...ada mainan, ada makanan..ada tempat mandi...satu hari Joni dok explore rumah baru dia...bila nak pegang dia still takut2 sbb xbiasa lagi dgn tuan baru..so saya biarkan Joni biasa dulu dgn rumah baru dia...then tak sampai 2 minggu Joni da mula dapat berinteraksi dgn tuan baru...bila panggil je, Joni mesti jenguk..sometimes Joni berdiri dgn kaki belakangnya...s0 cute kan... Lepas sebulan, kesian pula tgk Joni sendirian xde pasangan...So muncul la Jeni dalam kehidupan baru Joni...
Jeni : hamster gal yg terlebih comel n terlebih nakal...jadi anak angkat pada 16 Jun 2012...Jeni ni nampak je badan kecik, tapi nakal n berani mengalahkan Joni...masa baru sampai kesian tgk muka Jeni...muka cam sedih n takut...mungkin sbb saya bawak dia dari kedai naik motor...dalam kotak plak tu..bergoyang2...kesian Jeni...buka kotak pun dia tak nak keluar..still dok dalam kotak...akhirnya saya keluarkan dia, letak dia atas kaki saya...biar dia explore dulu, kenal bau mummy baru dia...bila tgk Jeni da mula selesa, saya pindahkan dia ke rumah baru bersama Joni.... 
Ikuti kisah Joni dan Jeni seterusnya................
Selamat membaca :)

No comments:

Post a Comment